BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

17 Şubat 2015 Salı

Çeyizimin Tupperware'ları: Mutfak Dolaplarında Düzen Amaçlı Alışverişlerim

Daha önce yazmıştım sanırım, geçen sene bir ara Tupperware hastalığına tutulunca, bari ucuz alayım diyerek üyelik başvurusu yapıp danışman oldum, tam da yılbaşı öncesi stok eritme&yılbaşı sonrası hediyeli alışverişler dönemine denk geldi, fazlaca ve uygun fiyatla alışveriş yapma imkanım oldu. Bu avantajlı dönem bitince kalan eksiklerimi de sanalpazar'daki tecrübe edip memnun kaldığım birkaç satıcıdan tamamladım. (isteyenlere dükkan linklerini verebilirim) Açıkçası sanalpazar'ı keşfettikten sonra üye olmama hiç gerek yokmuş diye düşündüm, güvenilir bir satıcı bulduysanız eğer, orada dükkan açanlar çoğunlukla temsilci olduğu ve ürünleri danışmanlardan da uygun fiyata aldıkları için, satış fiyatları benim bizzat aldığım fiyata yakın hatta bazen daha ucuz oluyordu. Üstelik kredi kartına taksit, belirli meblağ üzerine ücretsiz kargo, hediye, zaman zaman sürpriz sanal para kazanma gibi durumlar da var, benim daha çok işime geldi açıkçası.

Neyse, burada toplu durmasını istediğim için, yaptığım alışverişleri gruplandırarak paylaşmak niyetindeyim. Öncelikle dolap düzeni için aldığım ürünlerle başlamak istedim. Benim yıllardır evde en nefret ettiğim şey mutfak dolaplarımızda yığılı, kiminin ağzı açık, kimininki mandallı, yarısı yarım yarısı çeyrek paket bakliyat ve makarna poşetleridir. Özellikle kardeşim bu hususta çok özensizdir, yarım paket makarna haşlayacak diyelim, alır balkondan bir paket, açar yarısını kullanır, kalan yarısını baharatların olduğu rafa atar gider. Babam bir kurufasülye ıslatacak diyelim, kullanacağını kullanır, kurufasülye paketini ağzını mandallamadan yan yatırır rafa gider. O yüzden dolaplarda yığıntı görüntüsü oluşur ve ben deliririm. Yazın bu sıkıntıyı annemle paylaştığımda bütün bakliyatları tek tek paşabahçenin klasik kapaklı kavanozlarına paylaştırıp nispeten düzenli bir görünüm yaratmıştı. Ama bizim hımbıllara kavanozları açıp kapatmak da zor geldi, bakliyat poşeti uygulamasını ısrarla devam ettirdiler:) Ayrıca klasik teneke kapaklı cam kavanozlar az da olsa hava alıyor, bu sebeple bakliyatlar nem alabiliyor, bayatlayabiliyor veya içlerine ufacık minicik börtü böcekler girebiliyor. Cam oldukları için de oldukça ağırlar. O yüzden kendi dolaplarımda hem daha estetik duracak, hem de hava alma sorunu ile karşılaşmayacağım bir çözüm arayışı içinde idim. O dönem kürsüden arkadaşım Zeynep evlenirken kendisine Tupperware'in oval setinden aldığını, mutfaktaki her türlü ıvır zıvırı onların içinde muhafaza ettiğini ve çok memnun olduğunu söylemişti- ki Zeynebe memleketten bir sürü kuru gıda, bulgur pirinç vs. geliyordu ve ciddi bir stok dolabı vardı. Bu sebeple tecrübesine güvendim. Üye olurken verdikleri başlangıç kitinden küçük boy bir oval kap çıkmıştı, onu evde kullanıma açtım nescafe kabı olarak- ve gerçekten çok memnun kaldım. Hem fonksiyonel buldum, çift kapaklı olması, içini görebiliyor olmam, hava almıyor ve içindeki kahveyi tükenene kadar bayatlatmıyor olması hoşuma gitti, hem de yine başka bir arkadaşım olan ve mesleği gereği malzemelerle çalışan Fatoş'un, "tupperware alabilirsin, malzeme kalitesi çok iyi, gıdaya temasa uygun" demesi bende güven uyandırdı. Başka başka zamanlarda başka evli arkadaşlarım da kullandıkları ürünleri övdükçe tamam dedim, alacağım:) Neyse, sonuç olarak, mutfak dolaplarında kuru gıda saklama ve baharat muhafazası için gerekli ıvır zıvırımn tümünü Tupperware'den aldım. Gelelim aldıklarım:


Öncelikle Tupperware kullanan herkesin öve öve bitiremediği yağ şişesinden bir tane aldım. 

* 1 Lt. kapasiteye sahiptir.
* Şeffaf penceresinden içerisindeki gıdayı rahatlıkla görebilirsiniz. Buzlu yüzeyi ise kullanım sırasında meydana gelebilecek çizilmeleri önler.
* Kendinize özel soslu yağlar yapabilirsiniz. (Kekikli, kuru domatesli vb. gibi)
* Gıdalarınızı nem, toz ve böceklere karşı korur.
* Özel kapak yapısı ile damlatma yapmaz, yağın şişenin etrafından dökülmesini, dolaplarınızın kirlenmesini engeller.


Baharatlarımın muhafazası için 8'li baharatçık setten aldım. 4 küçük, 4 büyük boy. 

* 4 adet 120ml, 4 adet 270ml kapasiteye sahip toplam 8 parça baharatçıktan oluşur. 
* Şeffaf penceresinden içerisindeki baharatı rahatlıkla görebilirsiniz. Buzlu yüzeyi ise kullanım sırasında meydana gelebilecek çizilmeleri önler.
* Kapağı iki farklı şekilde kullanım alanı sunar. Bir tarafını dökmek için kullanabilirsiniz. Diğer tarafından ise gıdanızı kepçe, kaşık ya da elinizle alabilirsiniz. 
* Baharatlarınızı nem, toz ve böceklere karşı korur.
* Dolaplarınızda size daha fazla yer kazandırır.




Nohut, yeşil mercimek, kırmızı mercimek, şehriye gibi şeyler için 5'li oval set aldım. Aslında yeterli değil ama ihtiyaca göre sayıyı artırabilirim.

* 0.5 ml., 1.1 Lt., 1.7 Lt., 2.3 Lt. ve 2.9 Lt. kapasiteye sahip beş parçadan oluşan bir settir.
* Özel oval şekli sayesinde tutması kolaydır.
* Şeffaf penceresinden içerisindeki gıdayı rahatlıkla görebilirsiniz. Buzlu yüzeyi ise kullanım sırasında meydana gelebilecek çizilmeleri önler.
* Dolaplarınızda size 3 kat daha fazla yer kazandırır.
* Kapağı iki farklı şekilde kullanım alanı sunar. Bir tarafını dökmek için kullanabilirsiniz. Diğer tarafından ise gıdanızı kepçe, kaşık ya da elinizle alabilirsiniz. 
* Gıdalarınızı nem, toz ve böceklere karşı korur.


Çok amaçlı sürahileri yine evli arkadaşlarımdan Sümeyye şiddetle önermişti. Büyük 2 lt'lik boyunu toz şeker koymak için aldım, kek vs yaparken ölçü kaplarına taşırmadan sağa sola saçmadan şeker koymak kolay oluyormuş. İki tane minik 350 ml'lik boyunu da tahin ve pekmez koymak için aldım. Sofrada yiyeceğimiz kadarını küçük bir kasede karıştırırız, daha iyi olur. Bal için de 1 lt'lik versiyonunu alabilirim belki. Bu çok amaçlı sürahiler dolap kapağına sığdığı için dolap içi sıvıların muhafazasında da iyi oluyormuş.




Un ve pirinç genellikle daha büyük boy paketlerde alındığı için daha hacimli kaplara ihtiyaç duyarım diye düşündüm. O yüzden o ikisi için erzak canavarı ve 3,4 lt'lik büyük oval kabı tercih ettim. İkisi üst üste konduğunda aynı anda kapakları açılabiliyor. 

Bu şekilde tümünü lacivert ve aynı ürün serisinden tercih ettiğim saklama kaplarımla mutfak dolaplarımın hem düzenli durmasını hem de şık görünmesini sağlayabileceğimi düşünüyorum. Bu arada bir alışverişimde gelen 2 tane 500 ml'lik su serisi kap da kapaklarının vakumlu ve kesinlikle sızdırmaz, hava geçirmez fonksiyonu ile beni cezbetti. Elimdeki boylar çok küçük olduğu için (üstteki küçük boylar) içlerinde kabartma tozu, karbonat, şekerli vanilin poşetlerimi muhafaza etmeyi düşünüyorum ama yarım kalmış bisküvi ve kraker paketleri için de daha büyük boylarından almayı planlıyorum. Eğer derdiniz hava geçirmeye sıkı kapak ise su serisi oval seriyi döver, öyle söyleyeyim:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder