BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

29 Ocak 2015 Perşembe

6 Aylık Kalkınma Planım- Çeyize Alınacaklar Listesi

Çeyizime yapacağım alışverişleri genellikle önceden planlarım. Neyi peşin, neyi kaç taksit alacağım, ne zaman alacağım, taksidi ne zaman bitecek düşünür, kendimi ekonomik olarak zorlamayacak bir sıralama ile alışveriş yaparım. Her ay çeyizim için harcamayı düşündüğüm bir ortalama rakam var, onun dışına çıkmamaya çalışıyorum. Geçtiğimiz ay içinde de çokça yüksek meblağlı harcama yaptım ve önümüzdeki birkaç ay ödeyeceğim şekilde taksitlendirdim. Taksitlerimin bitme durumuna göre ve elbette denk gelecek kampanyalara göre önümüzdeki 6 ay için hedeflerim şu şekilde:

  • Mutfak şefi. Benim için önemli olan gücü, 800 watt ve üzeri, tüm parçaları çelik ve makinada yıkanabilen bir mutfak şefi istiyorum. Çok fonksiyonlu olmasına gerek yok, yoğurma ve çırpma fonksiyonları yeterli olacaktır. Şu an için listemin başını Fakir Die Cast çekiyor (1200 Watt), ikinci sırada Korkmaz Festy Mix var (1000 Watt). Mutfağıma aldığım tezgah üstü aksesuarlara uyumlu olması açısından gri, pembe ya da açık yeşil olabilir. 
  • Fırın kapları. Borcam almayacağım çünkü son dakika sağdan soldan çok borcam hediye gelecektir, gelmese de her köşe başında satılıyor zaten, pahalı bişey de değil. Aklımda Pyrex'in seramik lacivert dikdörtgen kaplarından bir veya iki tane almak var, lazanya ve graten için. Ayrıca yine pyrex'in lacivert sufle kaplarından 4 tane alacağım. Yumurta sahanı olarak satılan 24 ve 26 cmlik seramik sahanlardan birini de alabilirim, 2 kişilik az az fırın yemeklerinde kullanmak üzere. 
  • Kaiser kek kalıpları alacağım. Dr. Oetker de olabilir tam karar vermedim. Bir tane kelepçeli yuvarlak, bir tane oluklu klasik kek kalıbı, bir tane ayrılabilir tabanlı tart kalıbı ve bir tane de baton kalıp işimi görecektir. Ayrıca bir iki pasta malzemesi de almam lazım, SuperMutfak sitesinde Zenker'lere bakacağım.Mutlaka ama mutlaka bir tane Bundt tip Nordicware alüminyum döküm kek kalıbı alacağım, evladiyelik, gerekirse Macy's'ten getireceğim çünkü Crate and Barrel ile aynı fiyat zaten.
  • Kaliteli çelik bir makarna süzgeci almam lazım. Makarna süzgeci formunda olmayabilir, mesela Berghoff'un evye süzgecini çok beğeniyorum, ıspanak vs. yıkarken çok iyi olur ama çok hacimli. Ergonomik bir ürün araştırmam lazım.
  • Yine kaliteli, evladiyelik bir çelik ekmek sepeti almam lazım misafir sofraları için. WMF'ninkileri çok beğeniyorum ama sanırım satılmıyor Türkiye'de. Narin Metal benzerini yapmış, forumlarda Narin için çok kaliteli diyorlar, belki onu alırım. Narin'in makarna süzgeci de güzel. 
  • Santoku bıçağı ve mezzaluna. Santoku için Japon Global arayışı içindeyim, olmazsa Kai veya Wüsthof. Çift bıçaklı mezzaluna bulamazsam çift saplı kebap zırhı da alabilirim ama onu ben kullanamam, Evrim kullanabilir ancak. Pirge markasının üç bıçaklı mezzalunasını buldum ama çok içime sinmedi.
  • Mutfak tartısı. Cam ve hacimsiz olanlarından. Tchibo'nunki fena değil gibi. Ayrıca Tchibo'dan Weck vakumlu kavanozlardan alınacak ev yapımı reçeller ve tatlı sunumları için. Weck başka sitelerde de satılıyor ama Tchibo'daki fiyatlar en uygunu.
  • Izgara tavası. Gönlüm dökümden yana ama mantığım her köfte yapışında onun temizliği ile mi uğraşacaksın, silargan al, at makinaya diyor. Silargan dökümden daha pahalı bu arada:)
  • Moneta'nın taş kaplama fırın tenceresini almak ya da almamak? İşte tüm mesele bu. Çok beğeniyorum ama neler için kullanabilirim, nasıl muhafaza ederim düşünmem lazım.
  • Güzel bir misafire uygun küllük takımı. Biz sigara içmiyoruz ama yine de evde bulunması lazım. Porland'daki piramit setler normalde de biblo gibi durması açısından çok hoş ama piramit benim tarzıma uygun bir aksesuar değil maalesef. Narin'de rüzgarlıklı çelik küllüklerden beğendim ama o da restoran küllüğü gibi. Paşabahçeden pahalı bişey alsam bu sefer de kullandırmaya kıyamam:) Denk gelirse bakacağım artık, aklımın bir ucunda.

Ayrıca yazın artık misafirlik yemek takımı (Narumi, Prouna veya Koleksiyon by Faruk Malhan, daha karar veremedim), misafirlik çatal bıçak takımı (Ggs Solingen, Jumbo veya Hisar Goldenline) ve misafirlik bardak-kadeh vs. takımlarım alınacak. Ama onları annemle babam alacağı için bütçe planlarıma dahil etmiyorum.

Sanırım bütün bu yazdıklarımı da alırsam çeyizimin mutfakla ve sofrayla alakalı kısmı en ince detayına kadar bitmiş olacak. Daha sonra kendimi elektikli küçük ev aletlerine vurabilirim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder